Acasă e acasă!

627x0

 Mă deranjează de fiecare dată când spun cuiva de aici de unde sunt și îi umflă râsul sau fac fețe ciudate, râd și eu cu ei, le întrețin glumele pentru că nu sunt o frustrată idiotă, dar mă deranjează. Am crescut în Călărași, e cel mai frumos județ din punctul meu de vedere. Ei habar nu au că cea mai bună înghețată o cumperi din piață de la Orizont, sau că primești „puncte în plus” la traseu dacă nu-l zdruncini pe  examinator și ocolești craterele din șosea,  că sunt cartiere cu blocuri fără geamuri, dar cu antene Digi. Shaorma e mult mai bună la mine acasă, sosul picant chiar e picant și îmi e dor de mirosul Dunării, de patiseria mea preferată unde au și pateuri cu brânză sărată, de mașinile în care răsună manelele – nu sunt fan manele, dar ele sunt coloana sonoră a locului meu de baștină. Îmi e dor de București,  să merg toamnă la un adevărat târg de carte, de mirosul infect și de căruțele pe care le mai zărești din când în când la Obor, de mersul cu metroul, de bulevardele largi și primitoare, de înjurăturile din trafic.

 Îmi plac dealurile pe care am învățat să merg cu bicicleta, podul care devenise locul meu și al celui mai bun prieten al meu, balta unde am învățat să prind pește cu mâna, să joc Rogodelul, să înot, barul în care mă adunam cu prietenii mei ca să fim complet retardați. Mă bucur că am crescut la țară, că știu cum arată o dală, o bibilică, că fac deosebirea între iarbă grasă și troscăt, că știu să mă bucur de lucrurile mărunte, că am o conexiune cu natura mai puternică decât cea pe care o am cu oamenii. Nu înseamnă că sunt mai proastă, mai needucată sau mai inferioară cuiva pentru că am crescut la țară. Datorită locului unde am crescut sunt o persoană simplă – ceea ce în ziua de azi e greu de găsit.

  Oamenii ar trebui să înțeleagă că locul în care ai crescut nu te definește ca persoană, nu spune lumii ce fel gândești, ce principii ai, ce vrei de la viață, cât de ambițios ești, ce cărți ai citit.  Alegerile pe care le faci, lucrurile pe care le înveți din greșelile tale, muzica pe care o asculți și felul în care te comporți cu oamenii spun lumii ce fel de om ești, asta te definește ca persoană.

   Iubesc Cluj-Napoca, îmi place în Ardeal, dar la sfârșitul zilei acasă tot în Călărași este.

Lasă un răspuns

