Ce mai cred despre drept? #2

law1 

Nu prea m-am mai gândit la drept. Chiar m-am bucurat de vacanță. Ar fi trebuit să scriu acest post la sfârșitul sesiunii, dar am fost atât de fericită că s-a terminat mai bine decât mă așteptam eu încât am lenevit din toate punctele de vedere.  Vara aproape s-a sfârșit, eu mă pregătesc de alte examene, pentru că în iarnă nu m-am pregătit așa cum trebuia, și m-am gândit să scriu rapid câte ceva despre drept.

 Dreptul nu e pentru toată lumea, uneori nici măcar nu cred că e pentru mine, alte ori am impresia că m-am născut pentru asta. Chiar trebuie să îți placă pentru că din toată materia doar 5% este suficient de interesantă încât să o reți fără probleme. Spre exemplu la DIP cel mai mult mi-a plăcut cazul Kononov, dar la examen am primit doar 4 grile din 60 legate de acest caz.  Trebuie să-ți placă să citești. Pentru mine este un plus faptul că citesc cu plăcere, am colege care urăsc să citească și atunci le este mai greu să parcurgă materia. Cursurile sunt importante mai ales pentru cei cu memorie auditivă. Eu am memorie scriptică.

Cum învăț?  1. Am multe marcăre hightlight și cărțile mele sunt curcubeu.  3. Citesc prima oară. 2 Citesc a doua oară și la unele materii fac un rezumat pe care îl tocesc efectiv. 4 Autoverificare. 5 Mai citesc încă o dată pentru fixare.  Aceasta e tehnica mea de învățat din liceu, de pe vremea când învățam pentru olimpiada de istorie și funcționează chiar foarte bine.

Anul I, din câte știu eu de la colegii mai mari din ELSA Cluj-Napoca, este destul de lejer. Nu am cu ce să compar ca să pot spune din experiență proprie, dar îi cred pe cuvânt.  În liceu învățam într-un an cât am învățat eu în anul I la drept civil. Oricum a fost un an destul de dificil. Cumva cred că dreptul a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o vreodată. 

  

2 gânduri despre „Ce mai cred despre drept? #2

Lasă un răspuns

