Trăiește

feet_in_the_sand_by_katfern

Există două tipuri de studenți, tocilarii și petrecăreții, se urăsc între ei pentru că petrecăreții vor ceea ce au tocilarii, note de 10, și învers tocilarii vor distracție. Tocilară sigur nu sunt, dar nici foarte petrecăreață nu sunt pentru că nu am bani să beau la capacitatea mea maximă  atât de des. Și chestia aia cu nu ai nevoie de alcool ca să te distrezi  e o poveste de adormi copii mici, adică dacă chemi câteva fete la tine, vă uitați la un film, faceți clătite nu e nevoie de alcool, dar dacă ieși într-un pub alcool e obligatoriu.

Îmi e milă de acești tocilari. Ești tânăr doar o dată. Ieși din casă, bea, vorbește cu străinii, fă-ți prieteni noi, sărută un necunoscut. Cum să înțelegi lumea dacă nu știi ce e mahmureala? Cum să fii un exemplu bun pentru copiii tăi dacă nu știi să le acorzi libertate? Cum să vrei să fii înțelept dacă nu ai fost mai întâi nesăbuit? Îndrăgoste-te de persoana nepotrivită! Mută-te într-un oraș nou! Fă alegeri greșite! Riscă totul pentru persoana pe care o iubești. Și ce dacă s-ar putea să-ți frângă inima? – o să regreți mai mult dacă nu o faci. Crezi în dragoste indiferent ce-ar fi pentru că există. Iartă-l pe acel prieten care ți-a greșit.  Viața e atât de scurtă.

Eu am o hartă cu toate locurile în care am băut prea mult. Câte un cactus numit după oamenii care mi-au influențat viața într-un fel sau altul. Jurnale. Playlist-uri făcute în funcție de tipul de care am fost îndrăgostită. Un perete plin de bilete de tern, de autobuz, de tramvai, de metrou, plin de brățări de la party-uri, bilete de teatru, de film. Am un alt perete plin de poze pe care niciodată nu le-aș posta pe facebook, poze din seri în care chiar m-am distrat, poze când sunt retardată cu prietenii mei. Dar în ciuda tuturor acestor lucruri tot simt că nu am experimentat suficient, că lumea aceasta are mult mai multe  de oferit, că ar trebui să mă avânt și mai mult în viață.

Tu de ce alegi să trăiești mecanic? Vrei să ajungi la  patruzeci de ani și să realizezi că tot ce faci e să plătești facuturi. Nu e totul despre bani, despre carieră sau despre familie. E despre tine, despre ce te face pe tine fericit acum, nu despre ce se presupune că ar trebui să te facă fericit peste vreo cincisprezece ani. Poate mâine mori, poate te îmbolnăvești, poate începe un nenorocit de război, o epidemie, vine un meteorit și  distruge Terra. Fuck it!

 

Lasă un răspuns

