Eu și matematica

hma3_p6rozk-jean-pierre-brungs

După câteva replici schimbate cu un prieten am ajuns să mă gândesc profund la matematică.

Mereu am urât matematica. Nu, nu pentru că era prea grea și pentru că mă plictisea. Unde era creativitatea? Sentimentele? Durerea? Era atât de practică încât adormeam când colegii mei ieșeau la tablă.   În V-VIII aveam 3 la algebră și 10 la geometrie. Geometria mi-a plăcut foarte mult, era frumoasă, puteam să desenez, să folosesc culori,  aflam lucruri despre lumea înconjurătoare, înțelesesem că totul în jurul meu este o figură geometrică, că până și arta presupune mii de figuri geometrice. Dar mi-a plăcut mai mult la nivel teoretic și mai puțin la nivel practic. Când am ajuns la vectori și alte nebunii m-am plictisit, atunci am decis că deși înțeleg materiile de la reale, mă născusem ca să fiu elevă la profil uman. Filologia a fost ca o ploaie în deșert pentru mine, istorie, geografie, latina, artă. Era elementul meu.  Am fost mereu un copil creativ, deseneam pe casă, aveam cele mai frumoase modele din plastilină, cele mai frumoase desene, scriam frumos, făceam colaje, hăinuțe la păpuși (cu ele nu prea mă jucam, dar le făceam hăinuțe, să fie frumoase), prin clasa a III-a am descoperit lectura și m-a captivat total. Am fost mereu rebelă, empatică, hipersensibilă. Toate aceste trăsături ale mele se bat cap în cap cu matematica. Unde e frumusețea? Unde e sensibilitatea? Unde e răzvrătirea? Urăsc modelele, tiparele, lucrurile prestabilite sau inflexibile, îmi provoacă discomfort.

2 gânduri despre „Eu și matematica

Lasă un răspuns

