Cluj-Napoca te schimbă

12366037_1016363591720314_933167068513137303_o

Nu vreau să critic Capitala ( e un oraș frumos din multe puncte de vedere, am super prieteni aici, amintiri, locuri preferate), nici să laud Cluj-Napoca pentru că are și el părțile lui rele. Însă sunt foarte mândră pentru că am ales să locuiesc în Ardeal, e altceva și nu mă refer la arhitectură, la curățenie sau la trafic, ci la comunitate. Nu cred că există oraș mai primitor decât Clujul, orașul acesta te învață să te respecți pe tine însuți și apoi pe cei din jur, te face să te accepți cu bune și rele. Noaptea trecută când am coborât din taxiu, i-am urat taximetristului tură ușoară și la mulți ani – nu a zis nimic înapoi, abia aștepta să cobor. M-am simțit jignită. Sigur, am mai mers cu taxiul în București și înainte, dar pe atunci mi se părea anormal să urez tură ușoară unui taximetrist sau să-i mulțumesc. În Cluj-Napoca e anormal să nu-ți spună taximetristul noapte bună.

Toți spun că bucureștenii sunt oameni nașpa, nu e adevărat, sunt foarte mulți bucureșteni marfa. București e un oraș ostil, adică comunitatea este nașpa, nu oamenii luați individual. Este o lipsă de respect generală. Cel puțin așa văd eu lucrurile.

Când mi s-a spus că e altfel în Cluj, nu am crezut. De ce ar fi fost altfel? – până la urmă tot oraș era. M-am mutat în Cluj-Napoca și tot n-am înțeles de ce e numit cel mai frumos oraș. Abia când m-am întors acasă și am realizat cât de mult m-am schimbat, i-am dat dreptate celui care mi-a zis că e altfel. M-a făcut o persoană mai bună, mai calmă, mai înțelegătoare, mai respectoasă, aceste lucruri sunt mai prețioase decât orice altceva.

2 gânduri despre „Cluj-Napoca te schimbă

Lasă un răspuns

