How to get away with murder

olde_books_by_satanarchist

Se apropie sesiunea și m-am gândit să scriu puțin despre cât de minuntat este să fii student la drept. În primul rând nu e atât de minunat, nu e deloc, până și cel mai pasionat student urăște măcar o ramură a dreptului. De regula civilul, însă sunt și studenți care urăsc penalul sau administrativul. Cei care înțeleg civilul să-mi explice și mie cum să citesc pentru că nu prea îmi iese, fix când am impresia că am înțeles ceva autorul adaugă un alt enunț în care contrazice tot ce a zis în ultimele zece pagini. Ce ar trebui să fac? – să ignor acele zece pagini și să rețin ultimul enunț?  Sună logic, păcat că nu e așa simplu pentru că mai târziu o să se contrazică din nou. Mdaa, eu nu prea sunt fan civil. Îi admir sincer pe cei care sunt. Când dormiți?

 Nu o să dau sfaturi vreodată despre cum ar trebui să înveți eficient, fiecare cu strategia lui, fiecare cu posturile lui pe instagram, facebook, twiter, snapchat și ce alte aplicații mai sunt. Nu o să le spun colegilor mei că se vaită prea mult în acele posturi, deși o fac, dacă văitatul online te face să te simți mai bine știind că o să pici la reale, go for it! Și eu mă vait,  normal că o fac, ce fel de studentă la drept aș fi dacă nu aș face-o?

 Dreptul nu e pentru tocilari. Așa că matematicienilor, fizicienilor, chimiștilor, vă rog, scutiți-ne! Trebuie să ai logică mai mult ca orice, să fii capabil să îți faci niște scheme, să faci conexiuni, să ai memorie scriptică și vizuală. Chiar nu învățăm poezi. Dacă ești prost din punct de vedere social nu cred că poți să înțelegi dreptul, deoarece  el există în și pentru societate. Magistrații, și jurații în general, lucrează pentru societate. Nu cred că poți face asta dacă nu înțelegi anumite impulsuri umane, dacă ești lipsit de compasiune, dacă nu ai trăit puțin viața asta (de preferat afară din camera ta). Am ceva prietenii prin căminul 16, studenți la geografie… care au impresia că noi nu ne distrăm. Nu e adevărat! Noi ne distrăm, doar că modul în care ne distrăm noi e prea evoluat pentru voi.

În al doilea rând, nu e deloc la fel ca în Suits sau How to get away with murder. E altfel. E mai plictisitor, nimeni nu a omorât pe cineva, nimeni nu practică fără să treacă examenul de barou, nu toate spețele sunt atât de interesante. Un singur lucru e la fel ca în aceste seriale, cutiile pline cu dosare. Dar dacă treci un examen fără să înveți atunci ar fi un fel de htgawm.

În principiu, eu iubesc să fiu studentă la drept, să citesc, să știu chestii pe care alții nici nu le bănuiesc, să știu când votez ce votez, să înțeleg ce dracu aberează politicienii la televizor, să le critic pe jurnalistele care habar nu au ce vorbesc. Nu știu, studenții din facultatea astea sunt priviți altfel decât restul, parcă brusc ești mai bun decât foștii tăi colegi din liceu, parcă ai un statut pe care nu crezi că-l meriți la început, iar după prima sesiune te lovește aroganța și îl supraestimezi.

Acum o să-mi fac o cafea și mă apuc de învățat. XOXO 🙂

 

Lasă un răspuns

