13 lecții învățate post iubire

kasjitruihk-mallory-johndrow

Dragostea e frumoasă la început, păcat că nu întotdeauna evoluează la fel de frumos. Am iubit cu toată inima mea și am pierdut. M-am luptat cu insomiile nopți întregi după ce a trântit ușa apartamentului meu în urma lui întrebându-mă cu ce am greșit de s-a ales praful de noi doi. În cele din urmă somnul meu a redevenit liniștit, inima mea s-a vindecat și m-am îndrăgostit de altcineva deși nu credeam că voi avea curaj vreodată să o mai fac.

 1. Am învățat ce e iubirea de sine

Singurul motiv pentru care am intrat într-o relație atât de toxică a fost faptul că nu mă iubeam pe mine însumi suficient de mult. Când îți iubești propria persoană eviți persoanele care nu te tratează așa cum meriți, ai anumite standarde și anumite principii pe care le respecți indiferent cât de hipnotici ar fi ochii lui. Dacă accepți să nu ți se răspundă la mesaje, să fii mințită, înșelată și amânată atunci înseamnă că nu te respecți suficient cât să ieși dintr-o relație care te face nefericită.

2. Am învățat cum să pierd

NU pentru mine nu era un răspuns, făceam orice doar ca să fie DA. Uneori  NU chiar înseamnă NU și cel mai bine e să renunți. Când te chinui să faci o persoană să se răzgândească tot ce vei reuși de fapt să faci este să o agasezi. Nu are rost. Mi-a luat foarte mult timp să accept că el a plecat din viața mea, mă agățasem de tot felul de acțiuni de-ale sale despre care eu credeam că sunt legate de mine, doar că să nu accept acel NU.

3. Am învățat cum să fiu puternică

După ce a trântit ușa apartamentului meu în urma lui și la propriu și la figurat, am plâns neîncetat, nu mai mâncam, nu mai dormeam, urmăream tot ce face. Doamne, eram un dezastru! Dacă ar fi fost după mine, aș fi continuat să fac baie în propriile mele lacrimi, dar viața te împinge de la spate și trebuie să mergi înainte fie că poți sau nu. Acum știu că nu are rost să te autocompătimești, să te victimizezi sau să te acuzi,  trecutul nu se va schimba, tot ce poți face este să nu repeți aceleași greșeli în viitor.

4. Am învățat care sunt prietenii mei adevărați

Când faci cea mai mare greșeală a vieții tale doar câțiva vor fi cei care nu or să plece de lângă tine. Vei avea o singur prieten care te va asculta cum plângi la telefon, o singură prietenă care o să bea cu tine, o să facă glume proste pe seama nenorocitei cu care te-a înlocuit, dar  îți va da și una după ceafă ca să te trezești la realitate, restul te vor asculta ca să transmită mai departe.

5. Am învățat că pasiunea nu e dragoste

Eu și fostu’ aveam pasiune. Da, din aia explozivă. Poate pentru că amândoi avem ochii verzi, poate pentru că era o oarecare chimie fizică între noi, nu știu de ce. Acest gen de pasiune te duce pe culmile extazului ca apoi să te facă să înoți pe fundul oceanului. Credeam că dorința mea de a-l avea însemna că am nevoie de el, că toată pasiunea noastră era iubire. Nu e așa. Poți avea pasiune fără iubire și iubire fără pasiune. Nouă ne lipsea respectul, admirația și încrederea și fără aceste trei elemente nici pasiunea, nici dragostea nu sunt de ajuns.

6. Am învățat să fiu discretă

Obișnuiam să fiu naivă înainte, să spun tuturor ce se întâmplă în viața mea, să cer sfaturi și să mă vait. Nimănui nu-i pasă care sunt problemele tale, nimeni nu te crede și nimeni nu știe mai bine ca tine ce e de făcut, așa că keep it to yourself.

7. Am învățat cum să ascult de instinctul meu

Instinctul meu mereu mi-a zis să fug în direcția opusă, dar nu am vrut să-l ascult. Acum știu că a avut dreptate de la bun început. Acel sentiment de nu e bine m-a însoțit pe parcursul întregii relații și am ales să nu-i dau atenție.

8. Am învățat cum să spun NU

Ca orice altă fată bună, nu puteam să spun NU. Chiar și atunci când îmi doream cu ardoare să refuz pe cineva  eu tot spuneam DA. Era oribil. Nu pot spune că acum refuz chiar orice îmi displace, încă fac compromisuri, dar fac acest lucru doar atunci când e necesar și chiar îmi pasă de persoana respectivă.

9. Am învățat cum să-mi dau seama când un tip mă aburește

Când cineva de minte mai bine de un an începi să îți dai seama de anumite gesturi pe care le au, anumite exagerări, anumite chestii care se contrazic. Nu credeam înainte că există tipi care te aburesc, credeam că e așa doar în filme. Însă, aceste specimene există, fostu’ era un astfel de specimen și avându-l pe el sub microscop atâta timp acum îmi e atât de simplu cu restul.

10. Am învățat să am grijă de mine

Noi doi obișnuiam să ne zicem unul altuia „ ai grijă de tine” în loc de te iubesc, niciunul din noi nu era genul sentimental care se aștepta să-i spună celălalt te iubesc după fiecare convorbire telefonică. În ciuda acestui îndemn nu am avut cu adevărat grijă de mine în timpul relației. Acum o fac,  dacă nu o fac eu atunci cine?

 11. Am învățat să fiu egoistă

Fericirea mea contează.  Nevoile mele contează. Studiile mele contează. Dorințele mele contează. Împlinirea mea contează. E perfect normal să vrei să-i faci pe cei din jurul tău fericiți, dar nu renunța la ceea ce ai nevoie sau la ceea ce te face fericită și împlinită pentru ei, nu merită și cine merită nu ți-ar cere acest lucru.

12. Am învățat să fiu singură și fericită

Toată lumea aleargă după relații sau stau în relații consumate de mult și toxice doar de dragul de a fi cu cineva. Și eu alergam după relații înainte, credeam că a fi fericit înseamnă a fi într-o  relație, că totul se rezumă la fi doi, dar fericirea vine din interior (nu e un clișeu). Acum merg singură la filme și mă bucur de ele la fel de mult, cinez singură și mă simt la fel de sătulă, mă plimb singură și e la fel de relaxant.

13. Am învățat că mai am multe de învățat

Indiferent cât de în vârstă ai fi și prin câte ai trecut, tot timpul există ceva de învățat.

 

 

2 gânduri despre „13 lecții învățate post iubire

Lasă un răspuns

