Tu și cuvintele tale

 

be51fd51fb91cdff1663a0b1af35a495

Eram la bar, eu cerusem o cafea cu lapte (ca de obicei), tu o bere Ursus (preferata ta), vorbeam despre viitor. Te-am întrebat la ce facultate crezi că ar trebui să dau, m-ai fixat cu privirea, te-ai lăsat moale pe spătarul scaunului și mi-ai zis :

„Drept. Dă la drept (te priveam confuză, mereu am urât ideea de lege, ai observat și mi-ai explicat de ce crezi că mi se potrivește). Ești inteligentă, încăpățânată, arogantă, îți place să te cerți, ești rece, ești agresivă, impulsivă, răutăcioasă cu oamenii, rebelă, puternică, îți place să deți controlul, tânjești după putere, nu ești genul care vrea o familie cu disperare deci nu o să te tragă înapoi un bărbat, ai spirit critic și vezi dincolo de aparențe.  Poate tu nu vezi, dar te-ai născut pentru asta.”

Stăteam tăcuți pe o bancă din Hașdeu, era trecut de miezul nopții, luna plină ne veghea, eu mă jucam în părul tău, tu mă gâdilai. Mereu ți-a plăcut să mă faci să râd. Te-am întrebat ce-ți place cel mai mult la mine, te-ai simțit încolțit, prins în capcană, dar mi-ai zis exact ce gândești:

„Sânii tăi (te-am strâpuns cu o privire rece). Sunt băiat, normal că îmi plac sânii tăi, sunt mari. Îmi plac ochii tăi, mari, verzi, triști și veseli în același timp. Îmi place râsul tău, pielea ta, părul tău – e moale și mereu miroase bine -, felul în care râzi. Ești mică de statură. Lovești bine cu stânga. Te gâdili sub limbă când te sărut, cine se gâdilă sub limbă? De fapt, tu te gâdili peste tot. Bei la fel de mult ca mine. Știi ce însemnă offside. Îmi e teamă că o să mor de câte ori conduci. Ești loială, înțelegătoare, sarcastică.”

Eram în pat, știam ce făcusei, știam că mă înșeli. Nu a trebuit să îți zic că știu, știai că știu și ai zis:

„Îmi pare rău, nu am vrut să te rănesc, eu doar… ” – te-am întrebat ce însemn pentru tine și ai început să spui o grămadă de lucruri minunate despre mine. „Ești tot mi-am dorit vreodată. Ești fata pe care vreau să o iau de nevastă, dar mereu simt că eu n-am nimic să-ți ofer. Tu nu ai nevoie de mine, tu nu mă iei niciodată prima în brațe, tu știi tot despre tot, nimic nu te impresionează, nu te pot minți, nu-ți pot face o surpriză – tu știi deja, de parcă îmi citești gândurile. Tu vrei să mergem la teatru, la operă, concerte folk,  la înot, la muzee și expoziții. Tu vrei să vorbim despre artă, muzică, romane, istorie. Îmi place că ești interesantă, că ești altfel, dar eu nu înțeleg lumea ta, nu sunt o parte din ea.  Nu te-am înșelat pentru că tu nu ești suficientă, te-am înșelat pentru că ești prea mult pentru mine.”

7 gânduri despre „Tu și cuvintele tale

Lasă un răspuns

