Nemișcată

tyspfkmm7g-ricardo-viana

Am văzut 13 reasons why și m-am gândit dacă e greșit sau nu să te sinucizi? – eu nu cred. Van Gogh s-a sinucis. Tuturor ne place arta lui, mai ales celor care nu știu cine a fost… Și eu am fost o ciudată în liceu, fata aia pe care colegele o băteau cu hârtii doar așa ca să vadă dacă au țintă, mă jigneau, râdeau, făceau fețe felurite de câte ori zicea ceva la ore, îmi ascundeau lucrurile. Îmi amintesc când profa de istorie m-a apărat de ele în timp ce râdeau de mine când citeam tema. E singura profesoară pe care o respect din tot liceul acela. Aveau un grup pe facebook în care comentau chestii răutăcioase despre pozele mele, despre desenele mele, despre articolele mele – o colegă a fost suficient de amabilă încât să-mi arate. Da, am urât liceul din toată inima mea. Voiam să le dau foc tuturor. L-am urât atât de mult încât m-am mutat la 500km distanță de el. Urăsc clădirea. O urăsc pe diriga care a avut tupeul să-i spună tatălui meu că sunt needucată pentru că n-am vrut să dau bani ca să-i luam ei cadou de 8 martie, ca să nu mai zic că nepoata ei era liderul clanului celor care mă urau și mereu o apăra. Într-o zi am protestat. Le-am zis tuturor că sunt niște c***e. Ohh, ce scandal a fost!  Cum mi-am permis să zic adevărul? Diriga a zis că sunt doar invidioasă pentru că băieții nu mă plac și pe mine. Mda… A fost nașpa.  Locul acela m-a frânt.  M-a făcut să mă simt urâtă, proastă, ciudată, grasă, pitică, nedorită, dar în ciuda tuturor acestor lucruri n-am jucat niciodată cartea victimei (fata din serial o face).

Fata din serial a trecut prin mai multe chestii. O înțeleg. Știu ce-a simțit atunci când a încercat să spună ce i s-a întâmplat dar nu a fost crezută. Știu. Eu i-am spus LUI și mi-a zis că sunt nebună, apoi i-am spus prietenei mele (cea mai bună, cică), a zis că vrea să mă asculte dar o suna iubitul ei și nu avea cum să nu-i răspundă. Chiar o înțeleg. Nu m-am gândit niciodată că ar fi mai bine să nu exist – ar fi însemnat să-i las pe cei care nu m-au crezut  și pe cei care m-au jignit  să câștige.   Serialul nu mi s-a părut cine știe ce. E un pic prea teatral pentru o dramă. Ar fi fost mult mai bun dacă era mai realist. Morala e importantă. Foarte importantă. M-a afectat mult. Povestea acelei fete seamănă mult cu a mea, prea mult. E trist.

Deci, nu, nu cred că e greșit să te sinucizi. Nu oricine poate sta nemișcat când are sufletul plin de ură, durere, neîncredere, trădare. Nu e ușor.

 

 

Lasă un răspuns

