Cum să recunoști o relație toxică?

samuel-dixon-119943

Relațiile toxice sunt greu de observat, tu nu știi că ești într-o relație toxică, uneori nu vrei să accepți,  dar de cele mai multe ori îți e imposibil să-ți dai seama din simplul motiv că ești manipulată (o să scriu la feminin, deși e valabil și la masculin). Eu știu cum este și voi scrie mai multe despre acest subiect. O să fac o nouă categorie care este strâns legată de cea numită Cactus + Scorpion, doar că foarte diferită.

        1.La început el este tot ce ți-ai dorit vreodată să fie dragostea.

Ți se pare că aveți aceleași viziuni, aceleași dorințe, aceleași pasiuni. Parcă vedeți viața la fel. Te face să te simți iubită, e deosebit de înțelegător, mama ta îl place, mereu îți spune fix ceea ce ai nevoie să auzi. Dintr-odată el devine universul tău, ai încredere în el, ești îndrăgostită până peste cap, îți visezi viitorul alături de el. E perfect.

2.  Mereu joacă cartea victimei

  „M-ar durea dacă…” , „Mă rănești când…”, „N-aș fi fericit dacă…” . În acest mod te face încet, încet să faci sau să spui doar ceea ce e în interesul lui. El știe că îl iubești și se folosește de acest lucru ca să te facă pe tine să îl venerezi. Totul e despre el și ce vrea el, dacă tu vrei ceva – îl rănești.

3. Are o scuză pentru orice

„Nu ți-am răspuns pentru că dormeam.” „Nu ți-am luat flori de 8 martie pentru că oricum nu ești genul clișeu.” „Am uitat să te sun pentru că învățam.”  Nici măcar nu vei observa aceste scuze, ți se par firești și sunt cumva, doar că e ca o placă zgâriată, zi de zi are câte o scuză pentru ceva.  Aceste scuze ar trebui să fie o excepție, la el sunt o regulă.

4. Nu-i pasă de nevoile tale

Cel mai ușor mod de a îți da seama dacă îi pasă sau nu de nevoie tale este să te întrebi cât de bine te simți în timpul sexului. Se chinuie ca să te simți și tu bine? Sau ești doar un instrument al plăcerii lui? E valabil pentru orice altceva faceți împreună, dar îl face doar pe el fericit, nu și pe tine.

6. E mereu vina ta/ nu ești suficient de bună

A uitat cheile – e vina ta că nu i-ai amintit să și le ia. Nu s-a trezit la timp pentru examen – e vina ta că nu l-ai trezit de dimineață. E nervos – e vina ta. Vă certați – e vina ta. Par chestii mici, dar sunt chestii mici care se întâmplă zi de zi, apoi devin chestii din ce în ce mai mari.  Când fostul, o să îi zic RPO, m-a înșelat prima oară mi-a zis exact așa: „ Eu vreau mai mult decât îmi oferi tu”; l-am crezut, chiar credeam că nu sunt suficient de bună.

7. Mereu spune lucruri vagi

Nu-ți spune că te iubește, îți trimite o melodie. Nu-ți spune că vrea să fiți împreună, te sărută deci se subînțelege. Dacă îi pui o intrebare îți răspunde tot cu o întrebare. De ce face acest lucru? Simplu, pentru că atunci când situația se schimbă el poate să nege tot ceea ce a zis vreodată, în fond tot ceea ce ți-a zis el poate fi interpretat în mai multe feluri. Mie mi s-a zis: „ Îți trimiteam melodii pentru că îmi plăceau, nu pentru că asta simțeam pentru tine”, dar eu știam că nu era așa, știam.  Când îl confrunți, îți spune că ești nebună și la un punct vei începe să-l crezi.

8. Vreau să renunți la tot ceea ce te face tu.

Prieteni. Familie. Pasiuni. Muzică. Dintr-o dată, nu-i mai place nimic din tot ceea ce aparent l-a făcut să se îndrăgostească de tine. Are o mare problemă cu prietenii tăi. Aici am început să-mi dau seama că ceva nu e ok în relația mea. Nu am vrut să renunț la cel mai bun prieten al meu doar pentru că el era gelos. Apoi m-a rugat să nu mai scriu pe blog…

9.  Te înșeală

Nu  neapărat fizic. Știi filmul acela pe care voiai tare mult să-l vezi? – o să se ducă să-l vadă cu o colegă. Încă e prieten cu fosta, deși ea te jignește peste tot. Iese fără să te anunțe înainte.  Are o sumedenie de alte prietene. Are parolă la telefon.

10. Toate fostele lui îl urăsc, dar el zice că sunt toate nebune

Cred că e cel mai mare semn de întrebare. Oare chiar toate acele fete au fost nebune? Oare îl urăsc degeaba? Oare chiar e atât de perfect precum pare? Trist este că îți vei pune aceste întrebări abia la sfârșitul relației.

Dacă te regăsești în toate aceste situații, fugi. Nu-i căuta scuze. Să nu-ți pese că a avut un tată abuziv care l-a bătut în copilărie. Să nu-ți pese că fratele lui mereu l-a tratat prost. Să nu-ți pese când se vaită ca fosta l-a înșelat. Sunt doar scuze și pretexte. Meriți mai bine! Și nu uita, intuiția ta are dreptate.

 

2 gânduri despre „Cum să recunoști o relație toxică?

Lasă un răspuns

