11 trăsături comune ale studenților la drept

photo-1425421669292-0c3da3b8f529

Nu știu de ce studeții la drept primesc atât de multă atenție. De ce toată lumea vrea să știe cum e? De ce toată lumea crede că învățăm legile ca pe niște poezi? Ei bine, nu știu. Dar, uite, astea sunt principalele lor trăsături.

  1. Petreci mai mult timp la bibliotecă decât acasă

Nu ai foarte multe cursuri. 20 de ore pe săptămână – ăștia de la Poli ar ucide pentru un program atât de lejer. Dar ceea ce nu știu ei este că fiecare oră liberă din timpul săptămânii o petreci la bibliotecă cu o carte de 600 de pagini în brațe, marcăre, carioci, scheme și cafea.

2. Știi că toată lumea minte când vine vorba de orele pe care le petrec învățând

„Am învățat doar două zile și am luat 9 la parțialul de civil.” – Ăhăăăm, vezi să nu te cred!

3.  Citești foarte repede

E nevoie să zic de ce?

4. Citești orice înainte să semnezi

Tu știi că adevăratele clauze ale unui contract sunt cele scrise mic. Știi și le citești. Îi încurajezi și pe cunoscuți să o facă, dar nimeni nu te ascultă.

 5. Orice regulă are o excepție și excepția are excepții

Mai rar, dar posibil, și excepția excepției are excepții. Practic ești format în facultate să cauți acul în carul cu fân și scopul tău în viață e să-l găsești. De cele mai multe ori o faci.

  6. Study hard, party harder

Am petrecut cu tot felul de oameni. Maneliști. Boemi. Pițipoance. Studenți la geografie.  Studenți la arhitectură. Nu sunt pretențioasă, votcă să am. Dar niciunul dintre oamenii aceștia nu au reușit să depășească petrecerile la care am fost cu ai mei colegi.  Doar un student la drept poate să se îmbete și să argumenteze buna credință a colegului care doarme beat mort în patul lui. Și cea mai incredibilă chestie este că a doua zi arătau de parcă se pregăteau să se întâlnească cu Regina Angliei.

 7. Răspunzi la orice cu depinde

„ hei, vrei să ieșim sâmbătă? – depinde…” Nici măcar nu îți dai seama că faci acest lucru.

8. Nu pierzi niciodată un argument

Sau cel puțin nu admiți că o faci. Îi urăști pe cei care te atacă personal doar ca să câștige. Mie mi s-a spus că sunt limitată și imatură  și răsfățată și bla bla bla pentru că nu vreau să le dau dreptate oamenilor. Normal că nu le voi da dreptate vreodată, eu știu – ca orice alt student la drept – că pot să-i fac să-mi dea dreptate chiar dacă n-am.

   9.  Banii sunt o motivație la fel bună ca oricare alta

Nimeni nu dă la drept din pasiune. Toți dăm la drept pentru bani, pentru succes, pentru control, pentru putere. Dacă cineva zice că a dat la drept pentru a face dreptate, minte.

10. Ai o capacitate extraordinară de a sintetiza

Cartea aia de 600 de pagini se transformă ca prin minune în 100. Eu o numesc superputere.

11. Știi că latina nu e o limbă moartă

Ex tunc, ex nunc, per a contrario, in concreto, in abstracto,  muutus dissensus, contrarius consensus, pacta sunt servanda, lato sensu, etc.  Nu e limba ea preferată, dar ce pot să fac?

 

 

Lasă un răspuns

