Feminism

tim-marshall-114623

Blugii mei plini de rupturi m-au făcut mult să mă gândesc la ce înseamnă feminismul pentru mine. De ce n-am vrut să port o rochiță doar ca să îmi fie mai ușor? De ce am complicat situația? – pentru că eu nu fac compromisuri când vine vorba de principiile mele, mai bine mor. Îmi plac blugii mei, punct. Nu sunt rebelă, gândesc! Da, sunt femeie, dar asta nu înseamnă că trebuie să port o porcărie de rochie dacă nu-mi place și nu mă simt comod. Refuz să mă folosesc de sexualitatea mea ca să impresionez un bărbat. Cum aș putea vreodată să fac așa ceva când eu lupt împotriva abuzului sexual?

Mi s-a zis că atâta feminism strică, că bărbații sunt conducători mai buni, că unele lucruri sunt făcute mai bine de un bărbat. Bla, bla, bla. Cică feminismul a cam luat-o razna. Pe unii îi deranjează acele parade topless ale femeilor. Ohh, un sfârc! – Piei Stană! Acele femei militează pentru dreptul lor de a face ce vrea cu corpul lor, știu că pare ciudat, dar încă există sute de constrângeri sociale și religioase în ceea ce privește corpul unei femei. Acele femei nu ies în stradă pentru că vor să aibă dreptul să umble topless, așa cum se înțelege pe ici pe colo. Cred că singurele părți deformate ale feminismului de astăzi este că se induce ideea de a urî ceea ce reprezintă bărbatul. E singurul lucru cu care nu sunt de acord, dar înțeleg de unde pleacă fenomenul. Sute de ani de opresiune. Sute de fete violate. Sute de fetițe abuzate sexual. Sute de femei bătute de către soț. Sute de fete bătute de tatăl lor. Sute de jigniri. Accidente. Infracțiuni. Războaie. Arme nucleare. Boli. Toate au fost provocate de bărbați. Ce rău real au făcut femeile acestei planete sau umanității? – ohh, da, au umblat topless pe străzi.

Feminism înseamnă să ai dreptul să faci un avort fără să fii criticată, să petreci, să bei, să porți ce haine vrei tu fără să ți se zică că e vina ta pentru că ai fost violată, să faci sex cu cine vrei, să ai ce serviciu vrei, dreptul să nu aibă un copii deloc sau să nu se căsătorească niciodată. O să ziceți că deja au aceste drepturi. Legal, da. Social? – nu prea. Dacă o fată îi spune un băiat ce simte e catalogat drept greșit. De ce? Băiatul chiar dacă o place, de multe ori, îi răspunde că nu vrea nimic de la ea sau o aburește doar ca să intre în patul ei. De ce nu pot spune sincer că tot ce vor e sex?

E ciudat cum peste tot în lume fenomenul gay ia amploare și li se recunosc din ce în ce mai multe drepturi, deși ceea ce sunt ei e ceva anormal (nu-mi pasă dacă o să mi se zică că sunt  homofobă – nu sunt). Biologic vorbind e anormal indiferent ce altceva s-ar susține.  Dar femeilor care cer lucruri absolut naturale, le închidem ușa în nas.

Bărbații se simt amenințați de femei puternice, o văd peste tot, și găsesc tot felul de moduri prin care să le facă să se simtă inferioare. Se leagă de hainele lor, de fostele lor relații, de viața lor sexuală, de defectele lor și nu o fac într-un mod vizibil ca să poți riposta, din contră. Ohh, sunt atât de mulți misogini libidinoși cu diplome de rang și costume scumpe și urăsc chestia acesta. Urăsc când șefii sau profesorii sunt așa și eu nu pot riposta deși fiecare celulă din corpul meu urlă. Chiar urăsc bărbații care își cresc fetele într-un mod misogin, spunându-le că anumite profesii nu sunt pentru ele sau că e musai să se căsătorească pentru că altfel nu vor fi fericite sau impunându-și într-un mod greșit autoritatea față de ele. Ce vrei pentru fata ta? Să fie profesoară sau asistentă?  Însă cel mai mult urăsc femeile misogine sau cele care se vând pentru bani.

Da, sunt o feministă și nu-mi pasă ce se zice despre cum  a ajuns feminismul azi. Viața e mai grea pentru femei, noi trebuie să alergăm câteva mile în plus ca să ajungem acolo unde ne dorim.

 

4 gânduri despre „Feminism

  1. Eu nu cred ca feminismul va duce la modificari de mentalitate, ci educatia. Feminismul aduce educatie? Hmmmm, dunno. Posibil, dar nu-mi prea vine sa cred.

Lasă un răspuns

